Lördag, lite ruggigt ute, varit på en långpromenad och kommer hem lite blöt och kall. Då vill man kunna slänga ihop något gott men enkelt och krypa ner i soffan och bara njuta. 
Det bästa vid sådana tillfällen är när man har saker som man kan slänga ihop till en enkel rätt. Jag tog idag och gjorde en pasta av saker som fanns i min kyl.
Vanlig korv, champinjoner, paprika, knipplök - skära ner och fräsa på i lite smör. Sen på med en burk Arla Créme fraice med smak av franska örter (bra o ha hemma för tillfällen som detta), puttra någon minut och dra av. Skär en tomat i bitar och grovhacka citronmeliss som blivit kvar och så blanda ner.
 
 
Till detta kokade jag lite färsk röd tagliatelle som jag hade och ner med det i såsen och i en rymlig skål.
 
 

Supergott med hyvlad, lagrad ost på toppen och ett stort glas isvatten och sen...
 
 

Ner i soffan i pyjamasbyxorna och njut med en favoritserie/film eller bara skön musik (ja, man får ha fötterna på bordet hemma hos mig)...
 
... och vovven, Barbro, är naturligtvis nöjd efter en lång promenad i skogen :)
 
 


Trevlig helg till er alla...

1 kommentarer

Jimmy Hjalmarsson

17 Apr 2016 08:35

Ibland kan det bli de bästa rätterna av det man har hemma i kylen:) Låter gott!:)

Kommentera

Publiceras ej